(※日本語表記を基準とします) *Standard language in this site is Japanese. 

Perfume OFFICIAL WORLD FANCLUB「WORLD P.T.A.」

2019年度 よくあるご質問


お問い合わせの前に、FAQに該当する項目がないか、必ずご確認の上、お問い合わせください。
スケジュールやアーティスト活動に関する情報等は常にPerfumeオフィシャルサイト内【INFORMATION】ページに最新情報を掲載しておりますので、そちらをご参照ください。掲載されていない情報に関しましては、お問い合わせいただいてもご返答いたしません。
お問い合わせに関するご返答は随時返信して参りますが、お時間がかかる場合がございます。予めご了承ください。
一部、お問い合わせ内容によっては、お答え出来ない場合もございます。
アーティストへの個人的なメールに関しましては、返信のお約束は出来ません。
「WORLD P.T.A.」へのご意見やご要望等は、今後のファンクラブ運営への貴重なご意見として参考にさせていただきます。しかし、すべてのご意見・ご要望に対して個別にご回答、および採用のお約束は出来ませんので、ご了承ください。


ファンクラブについて
会員専用サイトへのアクセスについて
入会について
会員証について
送付物について
「WORLD P.T.A.」登録内容について
「WORLD P.T.A.」会員専用サイトについて
その他ご質問について


ファンクラブについて

Q.1 「WORLD P.T.A.」とは何ですか?
A.1
Perfumeの所属プロダクションである(株)アミューズが提供する、日本国外に在住するファンの方のためのOFFICIAL WORLD FANCLUBです。会員特典のご案内、新規入会の手続き方法は【入会案内】ページをご参照ください。

↑PAGE TOP

Q.2 「P.T.A.」とは何ですか?
A.2
Perfumeの所属プロダクションである(株)アミューズが提供する、日本国内に在住するファンの方のためのオフィシャルファンクラブです。こちらのページでは「P.T.A.」のご案内は行っておりませんので、詳細は「P.T.A.」の【入会案内】ページをご参照ください。

↑PAGE TOP

Q.3 年会費はいくらですか?
A.3
シリアルナンバー付の「WORLD LSG(Tシャツ)」を「¥4,500」で販売しております。

ご購入時期にかかわらず、「¥4,500」で毎年2月13日まで、会員特典をお楽しみいただけます。

↑PAGE TOP

Q.4 入会方法を教えてください。
A.4
「WORLD LSG(Tシャツ)」付属のシリアルナンバーをお持ちの方はどなたでもご登録いただけます。

お手元にシリアルナンバーをご用意の上、こちらからご登録ください。

↑PAGE TOP

Q.5 会員特典を教えてください。
A.5
会員特典は【入会案内】ページをご参照ください。

※アクセスされる国の状況によっては、「WORLD P.T.A.」会員専用サイトにアクセスが出来ない可能性もございますので、予めご了承ください。その場合でも返金は出来ません。詳しくは、必ず【入会案内】ページをご確認ください。

↑PAGE TOP

Q.6 LIVE、会員限定イベントはいつ行われますか?
A.6
開催は不定期です。

開催が決定した場合、オフィシャルサイトおよび会員専用サイト内にてご案内をいたします。また、「WORLD P.T.A.」の方へのチケット先行受付の実施等に関しましても、決定次第のご案内となりますので、オフィシャルサイトおよび会員専用サイト内をご確認ください。

※チケット先行受付の実施の有無は公演により異なります。「WORLD P.T.A.」では実施しない公演もございますので、予めご了承ください。
※番組観覧の実施の有無は毎回異なります。番組によっては行わない場合もございますので、ご了承ください。

↑PAGE TOP

会員専用サイトへのアクセスについて

Q.1 パソコンを持っていませんが、「WORLD P.T.A.」のコンテンツは楽しめますか?
A.1
会員専用サイトのご利用は、基本的にパソコン・スマートフォンからの閲覧を推奨させていただいております。

会員番号とパスワードをお持ちでしたら、会員専用サイトをご利用いただくことが可能です。

ただし、「WORLD P.T.A.」ではメールアドレスのご登録が必須となります。
※シリアルナンバーおよび会員番号とパスワードのお取り扱いにはご注意ください。

↑PAGE TOP

Q.2 携帯電話(フィーチャーフォン)から会員専用サイトにアクセス出来ますか?
A.2
携帯電話(フィーチャーフォン)からのアクセスは出来ません。

会員専用サイトのご利用は、基本的にパソコン・スマートフォンからの閲覧を推奨させていただいておりますので、推奨環境からアクセスの上、お楽しみください。

※会員番号とパスワードのお取り扱いにはご注意ください。

↑PAGE TOP

Q.3 スマートフォンから会員専用サイトにアクセス出来ますか?
A.3
スマートフォンからのアクセスは可能です。

↑PAGE TOP

入会について

Q.1 入会方法を教えてください。
A.1
アーティストオンラインショップ「アスマート」にて販売する、シリアルナンバー付の「WORLD LSG(Tシャツ)」をご購入いただき、会員コンテンツをお楽しみください。会員コンテンツのご利用には、会員情報登録が必要となります。

詳しくは【入会案内】ページをご確認ください。

↑PAGE TOP

Q.2 会員情報登録は、パソコン・スマートフォン、どの端末から出来ますか?
A.2
どちらの端末からでも可能です。

ただし、携帯電話(フィーチャーフォン)からのアクセスは出来ません。

↑PAGE TOP

Q.3 携帯電話のメールアドレスは登録出来ますか?
A.3
可能です。
ただし、携帯電話(フィーチャーフォン)からのアクセスは出来ません。

※必ず【@amuse.co.jp】からのメールを受信出来るように設定してください。

↑PAGE TOP

Q.4 パソコンメールアドレスを持っていませんが、会員情報登録は出来ますか?
A.4
可能です。ただし、携帯電話(フィーチャーフォン)からのアクセスは出来ません。
大変お手数ですが、フリーメールアドレス等(Yahoo!、Gmail等)をご用意の上、会員情報登録手続きを行ってください。

※フリーメールアドレス(Yahoo!、Gmail等)は、携帯電話やスマートフォンからも取得出来るものもございますので、ご自身で取得ください。

↑PAGE TOP

Q.5 間違えた内容で新規入会受付の登録をしました。
A.5
会員専用サイト内【マイページ】より、会員様ご自身で変更手続きを行ってください。

↑PAGE TOP

Q.6 「WORLD P.T.A.」は1人何口まで入会出来ますか?
A.6
会員情報登録は、お1人様(同一名義)1口までとさせていただいております。複数のご登録は禁止です。

↑PAGE TOP

Q.7 家族で「WORLD P.T.A.」に入会出来ますか(同一住所、別名義で入会出来ますか)?
A.7
ご入会時に住所のご登録は承っておりませんので可能です。

ただし、ご家族で共有のメールアドレスをご登録することは出来ませんので、名義ごとに別のメールアドレスをご用意ください。

↑PAGE TOP

Q.8 日本に住んでいるのですが、「WORLD P.T.A.」には入会出来ますか?
A.8
「WORLD P.T.A.」は、日本国外に在住するファンの方のためのオフィシャルファンクラブです。

日本在住の方のご入会は原則的に承っておりません。

日本国外に在住するファンの方は、「P.T.A.」の【入会案内】ページをご確認の上、是非ご入会をご検討ください。

↑PAGE TOP

Q.9 会員情報登録を完了したのに、会員番号のメールが届きません。
A.9
会員情報登録後、24時間が経過しても「会員番号」が未着の場合、【お問い合わせ】ページのフォームよりメールにてお問い合わせください。その際、【内容タイトル】を【「会員番号」メール未着について】をご選択いただき、【内容本文】に下記のすべてを記載の上、お問い合わせください。

(1) シリアルナンバー

(2) ご登録のパソコンメールアドレス

(3) ご登録のお名前

(4) 会員番号(分かる場合)

↑PAGE TOP

Q.10 会員番号はいつ分かりますか?
A.10
会員情報登録後、画面に会員番号が表示されますので、必ずメモ等で会員番号をお控えください。

また、会員番号は24時間以内にご登録のパソコンメールアドレス宛にも配信いたしますので、併せてご確認ください。

会員専用サイト内右上のタブおよび「デジタル会員証」でもご確認いただけます。

↑PAGE TOP

Q.11 会員番号とは何ですか?
A.11
会員番号は、【WP】から始まる半角数字6桁(計8桁)です。

会員情報登録完了後にお送りしている会員番号メールに記載されています。

※会員番号とパスワードのお取り扱いにはご注意ください。

また、会員専用サイト内右上のタブおよび「デジタル会員証」でもご確認いただけます。

↑PAGE TOP

会員証について

Q.1 「会員証」はありますか?
A.1
会員専用サイト内右上のタブから「デジタル会員証」をご確認いただけます。
※パソコンにて閲覧されている場合は、「デジタル会員証」をプリントアウトしてご提示いただくことも可能です。

↑PAGE TOP

送付物について

Q.1 「WORLD P.T.A.」からの送付物はありますか?
A.1
「P.T.A.」会員の皆さまに送付させていただいている「P.T.A. BOOK」・「DVD」(年1回発行予定)は、「WORLD P.T.A.」の方のみ別途お求めいただける予定です(特典の自動送付は、「WORLD P.T.A.」の会員特典には含まれません)。

↑PAGE TOP

Q.2 「P.T.A.」の送付物がほしいです。
A.2
「P.T.A.」会員の皆さまに送付させていただいている「P.T.A. BOOK」・「DVD」(年1回発行予定)は、「WORLD P.T.A.」の方のみ別途お求めいただける予定です。特典の自動送付は、「WORLD P.T.A.」の会員特典には含まれません)。

尚、「P.T.A. BOOK」・「DVD」の販売については、期間限定での販売となりますので、期間外ではご購入いただけない場合がございますので、予めご了承ください。"

↑PAGE TOP

「WORLD P.T.A.」登録内容について

Q.1 名前を本名以外(ニックネーム等)で登録出来ますか?
A.1
必ず本名(パスポート記載と同じ表記)でのご登録をお願いいたします。

「WORLD P.T.A.」の特典は、原則的にご登録いただいたご本人様のみが受けられます。

「WORLD P.T.A.」会員限定イベントは、会員ご本人様のみに参加資格がある場合がございます。その場合、ご入場時に「ご本人様確認(写真付き身分証明書のご提示)」をさせていただくことがございます(確認を行う際に、「WORLD P.T.A.」にご登録のお名前と「写真付き身分証明書」の内容に相違がありますと、ご入場をお断りさせていただく場合がございますので、ご了承ください)。

↑PAGE TOP

Q.2 「WORLD P.T.A.」に登録している名義を変更したいです。
A.2
名義変更は一切お受けしておりません(ご家族の方への変更も不可)。

↑PAGE TOP

Q.3 「WORLD P.T.A.」に登録している国を変更したいです。
A.3
ご登録国の変更は一切お受けしておりません。

↑PAGE TOP

Q.4 「WORLD P.T.A.」に登録しているメールアドレスを変更したいです。
A.4
【マイページ】内【会員登録情報変更】ページより変更手続きを会員ご本人様で行ってください(「WORLD P.T.A.」へご連絡いただいても変更手続きは行えません)。「WORLD P.T.A.」からのお知らせは、基本的にメールで配信しておりますので、常に最新のメールアドレスをご登録ください。

↑PAGE TOP

Q.5 変更手続きが出来ません(「入力エラー」と表示される)。
A.5
ご入力いただいた情報に不備がある場合、該当箇所に赤字でエラーメッセージが表示されます。エラーメッセージをご確認の上、正しい情報をご入力ください。

↑PAGE TOP

「WORLD P.T.A.」会員専用サイトについて

Q.1 「WORLD P.T.A.」会員専用サイトの言語表記は何ですか?
A.1
日本語表記とさせていただいております。ご希望の言語へは、自動翻訳機能にて変換の上、お楽しみいただければと思います。

↑PAGE TOP

Q.2 「WORLD P.T.A.」の新規入会受付はいつから出来ますか?
A.2
次年度の「WORLD LSG」をご購入の上、「毎年2月14日」より、1年間の会員サービスをお受けいただけます。毎年1月頃までに次年度の「WORLD LSG」の販売についてオフィシャルサイトにてご案内をさせていただく予定です。

尚、前年度に「WORLD P.T.A.」会員だった方は、継続手続きを行っていただければ、同じ会員番号で続けて会員特典をご利用いただくことが可能となる予定です。

※日本時間を基準といたします。

↑PAGE TOP

Q.3 「WORLD P.T.A.」会員専用サイトはいつからログインが出来ますか?
A.3
情報登録完了次第、ご自身でご登録いただいた「ID(メールアドレス」と「パスワード」にてログインいただくことが可能です。

↑PAGE TOP

Q.4 会員番号が分からなくなりました。
A.4
会員専用サイト内右上のタブよりご自身の会員番号をご確認いただけます。
また、「デジタル会員証」にも会員番号の記載がございます。

↑PAGE TOP

Q.5 パスワードを忘れてしまいました。
A.5
「WORLD P.T.A.」では、パスワードをお調べ出来ません。

「WORLD P.T.A.」会員専用サイト内ログイン画面下にある【パスワードをお忘れの方はコチラ】より、手順に沿って新パスワードを会員ご本人様で再発行してください。

※パスワードのお取り扱いにはご注意ください。

↑PAGE TOP

Q.6 推奨ブラウザ等はありますか?
A.6
会員専用サイトでは、より安全で快適にご利用いただくために下記のブラウザ、あるいはプラグイン等が必要です。ご利用のソフトウェアのバージョンをご確認の上、ダウンロードしてください。

下記に記載されていない内容に関しましては、お使いのパソコンの細かな設定が影響している場合が考えられます。細かな設定に関しましては、お問い合わせいただいても「WORLD P.T.A.」ではお答え出来ません。

■推奨OSおよびブラウザ

▼パソコン

・OS:Windows XP/Vista/7 MacOS ver.10.5 以降

・CPU:Windows/Pentium4 2.0GHz or later MacOS/IntelCPU

・メモリ:1GB以上

・ブラウザ:Microsoft Internet Explorer8 or later, FireFox4.0 or later, Google Chrome, Safari5.1.1 以降

・回線:ADSL、CATV(ケーブル)、光回線などの高速回線が必要となります。

▼スマートフォン・iPad

・iPhone/iPad iOS 5以降

・Android 2.3以降(一部端末を除く)

・Wi-Fi等高速通信環境をお使いください。3G環境では予期しない動作が起こる場合があります。

※ISDN、データ通信カードなどは動作保証外です。

※推奨環境を満たしていても、ご利用の際に他の作業(ダウンロードや別のアプリケーションの同時利用等)を行っている場合、正常に再生出来ない場合があります。

※配信速度・環境はご利用のPCおよび各種デバイスのスペックにも大きく依存します。またご利用のデバイスのメモリ利用数等にも大きく影響を受け、正常に再生出来ない場合があります。

■プラグイン等

1:オフィシャルサイトおよび会員専用サイトでは、一部にJavascriptを利用したコンテンツをご用意しております。すべてのコンテンツをご利用いただくには、Javascriptが使用出来るブラウザ設定をお勧めいたします。

2:オフィシャルサイトおよび会員専用サイトの一部のページでは、Adobe Flash Player(Flash Player 最新)が必要となります。オフィシャルよりダウンロードしてインストールしてください。

↑PAGE TOP

Q.7 「WORLD P.T.A.」会員特典を楽しむ上で、必要なパソコンの設定等はありますか?
A.7
「WORLD P.T.A.」では、クッキーとJavaScriptを使用しています。

ご利用のブラウザでクッキーの設定及びJavaScriptの設定が有効になっていない場合、一部のサービスを利用出来ない場合がありますので、ご自身でご確認ください。

※ご利用のパソコンの細かな設定等は、「WORLD P.T.A.」ではお答えが出来ません。

↑PAGE TOP

Q.8 ログインの会員番号とパスワードの通信に SSL は利用していますか?
A.8
会員番号とパスワードをはじめ、「WORLD P.T.A.」サイト全てSSL により保護されています。

↑PAGE TOP

Q.9 個人のホームページや印刷物にPerfumeオフィシャルサイト・「WORLD P.T.A.」会員専用サイトの写真を使用してもいいですか?
A.9
オフィシャルサイトおよび会員専用サイト内に掲載された写真はすべて(株)アミューズが管理しているものです。そのため、個人のホームページや印刷物等に使用することは出来ません。

↑PAGE TOP

Q.10 会員専用サイト内の写真やmovieを個人のパソコンに保存してもいいですか?
A.10
オフィシャルサイトおよび会員専用サイト内に掲載された写真はすべて(株)アミューズが管理しているものです。そのため、例え個人のパソコンとはいえ、保存等はお控えください。

↑PAGE TOP

その他ご質問について

Q.1 「WORLD P.T.A.」からのメールは何時に届きますか?
A.1
「WORLD P.T.A.」からのメールマガジンの配信時間は、日本時間の朝9:00~夜9:00とさせていただいております。お住まいの国によっては深夜となる可能性もありますが、予めご了承ください。

↑PAGE TOP

Q.2 会員限定グッズを購入したいです。
A.2
オフィシャルサイト内【GOODS】ページよりご購入が可能です。そちらをご確認の上、ご不明な点がございましたら、アーティストオンラインショップ「アスマート」までお問い合わせください。

尚、会員限定グッズのご購入には、「WORLD P.T.A.」のID(メールアドレス)とパスワードが必要となります。

※時期によっては、会員限定グッズの販売を行っていないこともございます。

↑PAGE TOP

Q.3 ファンレター・プレゼントを送りたいです。
A.3
ファンレター・プレゼントは「郵送」にて受付けさせていただいております。

下記の宛先までお送りください。【ファンレター・プレゼントの宛先】

〒150-8484 東京都渋谷区桜丘町20-1 渋谷インフォスタワー チアリングハウス内

「WORLD P.T.A.」宛

★各メンバー宛の場合、メンバーの名前をご記載ください。

※ナマモノ(食べ物・植物等)の送付はご遠慮ください。

Perfume OFFICIAL WORLD FANCLUB「WORLD P.T.A.」

FAQ 2019

Please check the FAQs before sending your inquiry.
Latest schedule and information on Perfume activities are listed under “INFORMATION” on Perfume official website. No further information can be provided for unlisted information.
We try our best to respond to your inquiries as quickly as possible; however, please note that some inquiries may take longer to respond.
Depending on the content of your inquiry, we may not be able to provide an answer.
Reply cannot be guaranteed for personal e-mails sent to the artist.
We take your comments for WORLD FANCLUB seriously; however, please note that we cannot accommodate all your requests or respond to all your inquiries separately.

▼About fan club
▼About website access
▼How to join
▼About membership card
▼About packages sent via post
▼About the registered personal info for WORLD P.T.A.
▼About WORLD P.T.A. member only website
▼Other inquiries

▼About fan club

Q.1 What is WORLD P.T.A.?
A.1
It is an OFFICIAL WORLD FAN CLUB for fans residing outside of Japan, managed by Amuse Inc. Please check page for further info on membership privileges and how to join.

↑PAGE TOP

Q.2 What is P.T.A.?
A.2
It is an OFFICIAL FAN CLUB for fans residing in Japan, managed by Amuse Inc. No information on P.T.A. is available on this page so please visit P.T.A. page for details.

↑PAGE TOP

Q.3 How much is the annual membership fee?
A.3
We offer “WORLD LSG (T-shirt)” for 4,500 JP Yen.

With the purchase of this product, you will receive access to member exclusive contents until Feb. 13th every year.

↑PAGE TOP

Q.4 How can I join the fan club?
A.4
Anyone with “WORLD LSG (T-shirt)” serial number can register for membership.

Please have your serial number ready and register from here.

↑PAGE TOP

Q.5 Tell me about the membership privileges.
A.5
Please check “How to join” page for information on membership privileges.

*Due to access restrictions in some countries, you may not be able to access WORLD P.T.A. website. Even in those cases, fee is non-refundable. Please read the page carefully.

↑PAGE TOP

Q.6 When will the tour and fan club event be held?
A.6
All events are held irregularly.

Once they are confirmed, we will announce on the official website and fan club member only website. Advance ticket reservation info will also be announced on the official website and fan club member only website when confirmed.

*Advance ticket reservation may not be available for some shows and some may not include WORLD P.T.A. members.

↑PAGE TOP

▼About website access

Q.1 I don’t own a computer. Can I still have access to WORLD P.T.A. contents?
A.1
We recommend that you access member only website from personal computers and smart phones.

You may access the website from any computer and smartphone with your membership ID(e-mail address) and password.

However; you are required to have your e-mail address for registration so please create an account using free e-mail services (Yahoo!, Gmail, etc.) in advance.

*Please be careful with your serial number, membership ID (e-mail address) and password.

↑PAGE TOP

Q.2 Can I access the website from my feature phone?
A.2
Website is not accessible from a feature phone.

We strongly recommend you to access using a computer and smart phone.

*Please be careful with your serial number, membership ID (e-mail address) and password.

↑PAGE TOP

Q.3 Can I access the website from my smart phone?
A.3
Yes, you can.

↑PAGE TOP

▼How to join

Q.1 How can I join the fan club?
A.1
Simply purchase “WORLD LSG (T-shirt)” with serial number available on artist online shop A!SMART and enjoy the exclusive contents. Registration of your personal info is required to access the contents. Please refer to “How to join” page for more details.

↑PAGE TOP

Q.2 Can I register through my computer and/or smart phone?
A.2
You can register through both computers and smart phones.
You can't access the website from feature phones.

↑PAGE TOP

Q.3 Can I register my mobile phone e-mail address?
A.3
Yes.

However, please note you can't access the website from feature phones.

*Please make sure you can receive emails from @amuse.co.jp

↑PAGE TOP

Q.4 I don’t have a computer e-mail account. Can I still register?
A.4
To join WORLD P.T.A., you will need to have a valid email address.
If you don't have an email address, please create one with free e-mail services (Yahoo!, Gmail, etc.)
However, please note you can't access the website from feature phones.

*Some accounts can be created from your smart phones. We ask for your cooperation.
*Please make sure you can receive emails from @amuse.co.jp"

↑PAGE TOP

Q.5 I registered an incorrect info.
A.5
Membership information can be revised through “My Page” of member only website so please make necessary revisions.

↑PAGE TOP

Q.6 How many membership accounts can 1 person register at WORLD P.T.A.?
A.6
1 account per person. Multiple registration is not allowed.

↑PAGE TOP

Q.7 Can multiple family members sharing the same street address join WORLD P.T.A. (same address, different name)?
A.7
You are not required to register your street address to join “WORLD P.T.A.” so it is possible.

However, each member will need a separate e-mail address for registration.

↑PAGE TOP

Q.8 I live in Japan but can I join WORLD P.T.A.?
A.8
WORLD P.T.A. is an official fan club for fans residing outside of Japan; therefore, Japanese residents are not allowed. If you’re a Japanese resident, please consider joining P.T.A. For more details, please visit P.T.A. website.

↑PAGE TOP

Q.9 I’ve completed the registration of my personal info but haven’t received my ID in my mailbox.
A.9
If you do not receive your ID within 24 hours after completing your registration, please send us an e-mail using the form on the inquiry page. Please make sure to choose “Have not received Membership ID for the title and include all below in the e-mail body.

(1) serial number

(2) registered e-mail address

(3) registered name

(4) membership ID (if available)

↑PAGE TOP

Q.10 When do I get the membership ID?
A.10
Membership ID will show up on your screen upon completion of the registration so make sure to take note of it. Membership ID will be sent to your registered e-mail account within 24 hours as well. Also, you can check your ID on your "Digital Membership Card".

↑PAGE TOP

Q.11 What is membership ID?
A.11
Membership ID is a number consisting of 6-digit numbers + WP at the beginning (total of 8).

This ID will be issued and sent to your e-mail after completing the registration.
Also, your ID is on your "Digital Membership Card".

*Please be careful not to disclose your ID and password.

↑PAGE TOP

▼About membership card

Q.1 Is there a membership card?
A.1
You can check your "Digital Membership Card" from the top right tab of the website.

You can print out the card from PC and bring it when needed.

↑PAGE TOP

▼About packages sent via post

Q.1 Will there be packages sent via post from WORLD P.T.A.?
A.1
Packages sent through post is not part of WORLD P.T.A. membership privileges.

P.T.A. BOOK and DVD (published once a year) are sent to P.T.A. members which comes with their membership. We plan to make them available for purchase by WORLD P.T.A. members as well but cannot include them as part of the membership privileges. We ask for your understanding.

↑PAGE TOP

Q.2 I would like to receive P.T.A. packages as well.
A.2
We plan to make P.T.A. BOOK (once a year) and DVD (once a year) also available for purchase by WORLD P.T.A. members; however, we cannot include them as part of the membership privileges.

These items are only available for limited time only so please make sure to purchase while they are.

↑PAGE TOP

▼About the registered personal info for WORLD P.T.A.

Q.1 Can I register using a nick name?
A.1
Your registered name must be your official name which matches exactly with your name printed on the passport.

Membership privileges are only serviced to the member him/herself.

For some events, IDs may be checked at the entrance. In that case, your WORLD P.T.A. registered name must match your official ID.

↑PAGE TOP

Q.2 I want to change the name registered for WORLD P.T.A. (give my membership to someone)
A.2
We do not accept changes of membership names. (not even to your family member)

↑PAGE TOP

Q.3 I want to change the country registered for WORLD P.T.A.
A.3
We do not accept changes of countries.

↑PAGE TOP

Q.4 I want to change the e-mail address registered for WORLD P.T.A.
A.4
Your e-mail address can be changed through “Change of registered information” page within “My Page” We cannot change on your behalf even if you contact WORLD P.T.A. so please make the changes yourself. All announcements from WORLD P.T.A. are sent via e-mail so please make sure you have your latest e-mail address registered to receive the news.

↑PAGE TOP

Q.5 I cannot make changes. (I get the error message.)
A.5
If you entered the incorrect info, that section will be shown in red with error message. Please review the error message and re-enter the correct information.

↑PAGE TOP

▼About WORLD P.T.A. member only website

Q.1 What is the language setting for WORLD P.T.A. member only website?
A.1
The website is in Japanese. We have automatic translation system available so please translate to your language and enjoy the site.

↑PAGE TOP

Q.2 When do you start accepting new members for WORLD P.T.A.?
A.2
If you purchase “WORLD LSG (T-shirt)” for the corresponding year, you will receive membership service for 1 year starting Feb. 14th. We will announce the sale of “WORLD LSG” every year around January.

If you are currently a member, with your registration to continue the membership, you may keep your membership ID to receive services.

*All in Japan time

↑PAGE TOP

Q.3 When can I start to login to the WORLD P.T.A. member only website?
A.3
After completing registration, you can login with ID(email address) and password you registered.

↑PAGE TOP

Q.4 I lost my membership ID.
A.4
Please check your membership ID on the top right tab of the website. Also, you can check it on your "Digital Membership Card".

↑PAGE TOP

Q.5 I forgot my password.
A.5
WORLD P.T.A. cannot provide your password.

Please go to “Forgot your password?” under login screen of member only website and follow the instructions to have the new password issued.

*Please be careful when dealing with your password.

↑PAGE TOP

Q.6 Do you have recommended browser to view the website?
A.6
"For smooth operation of the member only website, below browsers and plug-ins are recommended. Please check your software version and update as necessary.

Your computer set-up may also affect the operation; however, WORLD P.T.A. cannot provide further advice on this issue. We ask for your understanding.

■Recommended OS and browsers

▼computer

・OS:Windows XP/Vista/7 MacOS ver.10.5 or later

・CPU: Windows/Pentium4 2.0GHz or later MacOS/IntelCPU

・Memory: 1GB or more

・Browser:Microsoft Internet Explorer8 or later, FireFox4.0 or later, Google Chrome, Safari5.1.1 or later

・Connection: high speed internet connection such as ADSL, CATV (cable) and optical line

▼Smart phones and iPad

・iPhone/iPad iOS 5 or later

・Android 2.3 or later (excluding some models)

・High speed internet connection such as Wi-Fi (unexpected errors may occur under 3G)

*No guarantee for ISDN, SIM cards, etc.

*If you use other applications and/or download simultaneously, the website may not operate correctly even when viewed with recommended OS and/or browser.

■Plug-in, etc.

1: Official website and member only website uses Javascript. To enjoy all contents of the website, you must use browser allowing Javascript.

2: Some pages of official website and member only website requires you to have Adobe Flash Player (Flash Player latest version). Please download and install from the official Adobe Flash Player website.

↑PAGE TOP

Q.7 Is there particular computer set-up I need to view WORLD P.T.A. member only website?
A.7
WORLD P.T.A. uses cookie and JavaScript.

Please make sure to enable cookie and JavaScript to view all contents.

*WORLD P.T.A. is not able to provide detailed advice regarding computer set-up.

↑PAGE TOP

Q.8 Do you use SSL for membership ID and password verification when login?
A.8
Yes, all contents on "WORLD P.T.A." including your membership ID and password are protected under SSL.

↑PAGE TOP

Q.9 Can I use images from Perfume official website and/or WORLD P.T.A. member only website for my personal website and print materials?
A.9
No. All images on the official website and member only website are owned and managed by Amuse Inc. You may not use them for personal website and/or print materials.

↑PAGE TOP

Q.10 Can I save the images and movie files on member only website to my personal computer?
A.10
All images on the official website and member only website are owned and managed by Amuse Inc. Please refrain from downloading and saving to your computer even for personal use.

↑PAGE TOP

▼Other inquiries

Q.1 What time do you send out e-mails from WORLD P.T.A.?
A.1
Generally, WORLD P.T.A. send out e-mails between 9 am to 9 pm (JP time); however, the time varies depending on your time zone. Your understanding is appreciated.

↑PAGE TOP

Q.2 I would like to purchase exclusive fanclub merchandises.
A.2
Exclusive fanclub merchandises are available on “GOODS” page of the official website. Please check that page and contact artist online shop “A!SMART” for further inquiries.

WORLD P.T.A. membership ID (e-mail address) and password are required to purchase exclusive fanclub merchandises.

*Exclusive fanclub merchandises may be seasonal and may not always be available.

↑PAGE TOP

Q.3 I want to send a letter to Perfume.
A.3
We accept letters and gifts by mail (post).

Please send to:
attn: WORLD P.T.A.

Cheering House
Shibuya Infos Tower
20-1 Sakuragaoka-cho
Shibuya-ku, Tokyo 150-8484